Press Room: June 17

By Bernd Sebastian Kamps
& Christian Hoffmann

17 June

This page will be updated throughout the day.

Deutsch | Español | Français | Italiano | Português | Tiếng Việt | Turkish | Pусский | عربى | 中文
Google Translate has an excellent reputation for accuracy, but it isn’t perfect and does make mistakes. So use it with caution. In particular, be careful in relying on Google Translate for any important matter (health, treatment, etc.). In case of doubt, ask your friends.

>>> Deutschland | >>> España | >>> France | >>> Italia | >>> Portugal

The Guardian

Global report: six US states report most ever new coronavirus cases | More cases in Beijing outbreak; Brazil suffers worst ever day; New Zealand prime minister voices anger over quarantine fiasco – By Martin Farrer

Covid-19 outbreaks in New Zealand and China highlight stark choices | To stay coronavirus free, countries face unsustainable social and economic losses – By Emma Graham-Harrison

The New York Times

Flushing the Toilet May Fling Coronavirus Aerosols All Over | A new study shows how turbulence from a toilet bowl can create a large plume that is potentially infectious to a bathroom’s next visitor. – By Knvul Sheikh

Common Drug Reduces Coronavirus Deaths, Scientists Report | A steroid, dexamethasone, is the first drug shown to help save severely ill coronavirus patients, according to scientists in Britain. – By Benjamin Mueller and Roni Caryn Rabin

Schools Shut in Beijing as Coronavirus Flares | The Chinese capital announced that it would step up its emergency footing in an effort to stamp out an outbreak of infections. – By Chris Buckley

The Washington Post

Deutschland

Die Zeit

Berlins Tanz mit dem Virus | In Neukölln stehen mehrere Wohnblöcke unter Quarantäne – Berlin muss nun beweisen, dass es den Virenausbruch kontrollieren kann. Die Bewohner im Bezirk haben Zweifel. – Von Christian Vooren

Muss es wirklich der erste Billigflieger sein? | Den Touristen steht Europa wieder offen, viele wollen sofort losfliegen. Ein Kurztrip nach Lissabon? Bloß nicht, meint unsere Autorin. Lieber einmal innehalten. – Von Katharina Mau

Der Spiegel

Wie viel Abstand ist genug? | Großbritannien erwägt, den Corona-Sicherheitsabstand von zwei Metern zu reduzieren. Dagegen regt sich Protest. Doch wie weit sollte die Distanz sein?

Peking wird in Teilen abgeriegelt | Gestrichene Flüge, geschlossene Schulen, ängstliche Bewohner: Neue Corona-Fälle in Peking bereiten den Behörden Sorgen – die Maßnahmen sind drastisch. Die Zahl der Neuinfektionen ist erneut gestiegen.

“Ich kann mich noch immer nicht beruhigen” | Vor 50 Jahren duellierten sich Deutschland und Italien im “Jahrhundertspiel” von Mexiko. Das WM-Halbfinale war das vielleicht größte Drama der Länderspielgeschichte. Torwart Sepp Maier erinnert sich. – Ein Interview von Patrick Strasser

FAZ

El País

Todos los contactos estrechos de cada caso positivo de coronavirus serán sometidos a una prueba PCR | Sanidad y las autonomías endurecen los protocolos, que hasta ahora solo preveían los análisis para quien tuviera síntomas – De Oriol Güell

Los nuevos virus crecen a un ritmo superior del que permite descifrarlos | Adelanto del libro ‘Un planeta de virus’, un recorrido del periodista científico Carl Zimmer por la frontera entre la vida y la muerte – De Carl Zimmer

“Te quiero mucho papá, muchísimo”: la carta de una lectora a su padre antes de que fallecieseEL PAÍS selecciona cuatro cartas de los lectores en los que hablan de sus familiares fallecidos – De María del Mar Racionero Llorente

El 15% de los residentes de centros de servicios sociales han muerto en Madrid durante la pandemia | La comunidad ha intervenido en 14 residencias, frente a las 112 actuaciones de Asturias, según los datos enviados por las autonomías al Gobierno – De José Marcos y |María Sosa Troya

Coronavirus: las imágenes de la pandemia en el mundo, 14-06-2020 | Un repaso fotográfico por los países más afectados por la covid-19

Le Monde

L’application StopCovid collecte plus de données qu’annoncé | Un chercheur a découvert que l’application collectait les identifiants de toutes les personnes croisées par un utilisateur, pas seulement celles croisées à moins d’un mètre pendant quinze minutes.

Manifestations de soignants : « On ne veut pas de médaille, on veut un salaire à la hauteur de ce qu’on apporte à la société » | Médecins, aides-soignants et infirmiers ont manifesté dans toute la France pour rappeler le gouvernement à ses promesses sur l’hôpital, en plein « Ségur de la santé ». A Paris, des heurts ont eu lieu avec la police.

Football : le Bayern Munich décroche son 30e titre de champion d’Allemagne, le premier à huis clos | Dans un stade vide, les Bavarois se sont imposés 1-0 à Brême grâce à un but de Robert Lewandowski. Le club est sacré champion pour la huitième année consécutive.

Diário de Notícias

Dexametasona é o maior avanço contra o vírus? Calma, diz o Infarmed | Um grupo de investigadores da Universidade de Oxford, no Reino Unido, acredita que a dexametasona é o primeiro fármaco com resultados positivos no tratamento de doentes graves com covid-19 e o ministério da Saúde britânico quer disseminar a sua utilização. No entanto, estes dados ainda não foram avaliados de forma independente. Ao DN, a Autoridade do Medicamento em Portugal lembra que se trata de “resultados preliminares” e promete acompanhar a situação. – De Rita Rato Nunes

Compra de casas por estrangeiros, obras públicas e lay-offs evitam crise maior | Recessão em 2020 deve ser a mais violenta desde 1928 (ou pior) e o turismo afundará 60%, prevê Banco de Portugal. O governador Carlos Costa despede-se do banco central com elogios ao lay-off de António Costa. – De Luís Reis Ribeiro

Público